Roland Sands Dakar GS. Retro custom, który rzuci³ nas na kolana! [FILM]
Legendarny Dakar GS, pilotowany przez Gastona Rahiera w 1986 roku, stał się inspiracją do stworzenia jednego z najpiękniejszych motocykli enduro, jakie widzieliśmy w ostatnich latach.
Dakar uznawany jest na najtrudniejszy i najniebezpieczniejszy rajd na świecie. Oryginalna koncepcja tej imprezy - Paryż-Dakar, zakładała ekstremalny wyścig ze stolicy Francji do stolicy Senegalu na dystansie 15 000 km, w czasie trzech tygodni. Studio designerskie Roland Sands Design uczciło tę kultową imprezę w sobie tylko właściwym stylu - budując unikalny i rzucający na kolana motocykl.
Projekt Dakar GS czerpie inspirację z modelu GS z 1986 roku, zbudowanego przez Gastona Rahiera - dwukrotnego zwycięzcę Dakaru. Bazą dla projektu był R 1200 GS, choć nie jest to oczywiste, my dostrzegamy tutaj srogie podobieństwo do R 80 G/S.
Na pierwszy ogień poszedł przedni widelec. Zamiast 41-milimetrowego z BMW, zastosowano nadwymiarowy 45-milimetrowy z Hondy Africa Twin, wzbogacony o elementy Ohlinsa. Cała przednia połowa ramy została wymieniona tę z R nine T. Zbiornik paliwa pochodzi z oryginalnego GS z 1986 roku. Rama pomocnicza jest oryginalna, z R 1200 GS, tylko nieznacznie zmodyfikowano ją by pasowała do błotników z epoki, siedzenia Saddlemen i survival-boxu.
Projekt został uzupełniony o całą linię akcesoriów nawiązujących do charakterystycznego logo ówczesnego sponsora Rajdu - Marlboro. Więcej informacji na temat budowy tego customa znajdziesz na stronie https://rolandsands.com/rsd-dakar-gs
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze